header 1

Jochumhof
Maashoek 2-B
5935 BJ Steyl
T. 077 - 321 00 12
info@jochumhof.nl

Grandcafé & terrassen 

 

Een kruidenierswinkelinrichting uit 1880, stoeltjes uit een oude Limburgse kroeg, tafeltjes uit India, een Italiaanse espressomachine en de beste vlaaien uit de wijde omtrek. Dat is ons Grandcafé, gelegen aan de voet van de Maas. Net als in onze tuin komt ook in ons Grandcafé het mooiste en het bijzonderste uit alle werelddelen bij elkaar.

Drink onze uitstekende koffie of thee in het Grandcafé of op een van de vele knusse plekjes in de tuin. Geniet van ons zonnige terras aan de voet van de Maas of op het Tuinterras met in het midden de welbefaamde Japanse Ginko.

 

Voor groepen en partijen kunnen wij verschillende suggesties aanbieden. Deze kunnen wij uiteraard aan uw wensen aanpassen. Klik hieronder op de verschillende suggesties voor een goed overzicht.

 

Suggestie invulling partij

 

Luxe hapjes

 

Lunch en brunch

 

Buffet suggesties

 

BBQ suggesties

Agenda

26-04 | zomer expositie

Tot en met 16 september 2018 exposeert Diana Wassing uit Roermond ruim 20 unieke sculpturen uit haar verzameling Kunst met karakter in de botanische tuin van Steyl, de Jochumhof. Het is geen typische Afrikaanse kunst, zoals wij die kennen in Europa. De beeldhouwwerken uit Zimbabwe zijn niet primitief maar ze zijn gemaakt vanuit symbolische waarden; het geloof, de natuur, het spirituele en sociale waarden. De Shona-kunst, genoemd naar de gelijknamige stam, ontstond in de jaren 50 in Zimbabwe, onder aanmoediging van Frank McEwen (eerste directeur van de National Gallery in Harare) en Tom Blomefield (tabaksplanter, die zijn bedrijf omschakelde naar de beeldhouwers-commune ‘Tengenenge’). De kunstvorm wordt vaak van generatie op generatie overgedragen. Begin jaren 60 werd er voor het eerst een tentoonstelling in het Rodin Museum van Parijs gehouden; dit was zowat de ‘start’ van de internationale erkenning van deze kunstvorm. rde generatie beeldhouwers verkrijgen in een snel tempo bekendheid en erkenning in Europa en de Verenigde Staten. De beeldhouwers gaan intuïtief te werk; zij schetsen niet op voorhand wat zij willen verwezenlijken. Bij het bekijken van de vorm van de steen, ontstaat er in hun hoofd een idee over datgene wat zij willen bereiken.