header 1

Jochumhof
Maashoek 2-B
5935 BJ Steyl
T. 077 - 321 00 12
info@jochumhof.nl

Feesten en partijen 

 

Grandcafé

Het Grandcafé is te vinden in het hart van de Botanische tuin. Dit voormalige landhuis is omgetoverd tot een warm en gezellig horeca etablissement. De nostalgische inrichting zorgt voor een eigen identiteit en zal voor iedereen een huiselijk gevoel geven.

U kunt bij de Jochumhof genieten van een heerlijk kopje koffie met Limburgse vlaai of u laat zich verrassen door een heerlijke lunch van een van onze koks.

 

Buiten onze reguliere openingstijden zijn wij voor feesten en partijen ook 's avonds geopend. Het Grandcafé biedt ruimte voor 80 zitplaatsen. Andere indelingen bieden ruimte voor 100-125 personen.

 

Maaszaal

Onze bijzondere Maaszaal is een grote ruimte met een spectaculair uitzicht over de Maas, Baarlo, de stuw en het veer. De Maaszaal heeft een eigen karakter en is zeer geschikt voor familieaangelegenheden, brunches, reünies of personeelfeestjes. Met zitplaatsen is de Maaszaal geschikt tot 70 personen. Voor staande recepties kunnen hier 100 personen worden ontvangen.

 

Zie voor onze suggesties onderstaande mogelijkheden. Zijn er specifieke wensen, nemen wij die graag in alle rust met u door.

 

Suggestie invulling partij

 

Lunch en brunch

 

Luxe hapjes

 

Buffet suggesties

 

BBQ suggesties

Agenda

26-04 | zomer expositie

Tot en met 16 september 2018 exposeert Diana Wassing uit Roermond ruim 20 unieke sculpturen uit haar verzameling Kunst met karakter in de botanische tuin van Steyl, de Jochumhof. Het is geen typische Afrikaanse kunst, zoals wij die kennen in Europa. De beeldhouwwerken uit Zimbabwe zijn niet primitief maar ze zijn gemaakt vanuit symbolische waarden; het geloof, de natuur, het spirituele en sociale waarden. De Shona-kunst, genoemd naar de gelijknamige stam, ontstond in de jaren 50 in Zimbabwe, onder aanmoediging van Frank McEwen (eerste directeur van de National Gallery in Harare) en Tom Blomefield (tabaksplanter, die zijn bedrijf omschakelde naar de beeldhouwers-commune ‘Tengenenge’). De kunstvorm wordt vaak van generatie op generatie overgedragen. Begin jaren 60 werd er voor het eerst een tentoonstelling in het Rodin Museum van Parijs gehouden; dit was zowat de ‘start’ van de internationale erkenning van deze kunstvorm. rde generatie beeldhouwers verkrijgen in een snel tempo bekendheid en erkenning in Europa en de Verenigde Staten. De beeldhouwers gaan intuïtief te werk; zij schetsen niet op voorhand wat zij willen verwezenlijken. Bij het bekijken van de vorm van de steen, ontstaat er in hun hoofd een idee over datgene wat zij willen bereiken.